duktigaflickan

WHAT a f***ing day!!!

Kategori: min vardag

Denhär dagen går definitivt INTE till historien som en av de smidigaste i mitt liv... herregud.. WHAT a day... och ja, den började med en skit-stress-morgon som nog satte sina spår för resten av dan...
 
Befinner mig just nu i Stockholm på utbildning.. skulle varit här kl 8.35 imorse men det bidde inte riktig så...
Började med att jag glömde frukten på köksbänken, kaffet jag omsorgsfullt fixat till tåget på hallbänken. Tokstress iväg för att hinna med tåget.. kom på tåget så inga problem.. dock åkte dethär tåget till en annan station och där skulle man byta till X2000 och där blev jag nekad eftersom jag hade en "obokad biljett" och X2000-tåget var fullt så det fanns ingen chans att komma med. -Men du kan ta tåget på andra sidan om bara 7 minuter sa konduktören glatt.. Jo jo, men det är framme 9.16 och så ska jag hitta till stället där utbildningen hålls.. suck.
 
men men, väl på tåget chillade jag ner.... det skulle jag dock snart få glömma. Framme i Stockholm inser jag snabbt att det är lika bra att ta en taxi eftersom jag inte hittar så bra och redan är sen. Hoppar in i en taxi, glad i hågen att äntligen vara nära mitt slutmål. Då.. hittar jag inte plånboken. Rotar igenom hela packningen, vänder ut o in på hela väskan i baksätet av taxin men får sedan snällt be taxichauffören stanna för jag kan inte betala för mig. som tur är var han snäll och lät mig gå utan reprimander.. fick en lapp med hans nr och lovade ringa om jag hittade plånboken så skulle vi mötas upp!
 
Ringer SJ hittegods, öppnar kl 12.. ringer Sj kundtjänst.. nej det finns inget man kan göra, tåget har nu rullat iväg för städning och det kan ta flera dagar innan det som upphittas har skickats till hittegods. Say what?! usch.. bara o sätta igång o spärra kort osv, gräma sig över att få göra om det där j**la körkortet igen och bli sur över alla kvitton på jobbutlägg som ligger där (vilket gör att jag aldrig kommer få tillbaka de pengarna). I allt detta ringande märker jag att telefonen börjar ha lågt batteri.. och då inser jag nästa tabbe, laddaren... ja den sitter kvar hemma i uttaget i sovrummet!
 
Jamen ooo vad lätt det var att fokusera på utbildningen som ni förstår. Mitt i alltihopa ska jag dessutom samtidigt som utbildningen ha kontakt med vår externa leverantör som betalar ut våra löner och kolla upp saker o kontrollera lönelista osv. Jo, en sak för mycket kan man lätt påstå.
 
Men, det slutar tyvärr inte här för när jag sedan kommer till hotellet utan kontanter så är det nära att jag inte får checka in för ska det faktureras ska ett fakturaunderlag finnas till handa senast 3dgr innan vistelsen. Jamen suck.. jag hade ju inte direkt planerat att slarva bort min plånbok!!!
 
Som tur var löste det sig och jag kunde äntligen checka in på mitt hotellrum. vid det laget var jag HELT slut!!! Men, hade bestämt dejt med ett par vänner så sagt och gjort, iväg till ett jättemysigt ställe o äta/dricka.. lite tjejbabbel på det så kändes dagens bravader som bortblåsta.. är det inte underbart att det ändå kan gå så fort att ändra sinnesstämning bara man får lite trevlig input genom miljöombyte o härligt sällskap :-)
 
Ytterligare en fin grej var att mr. taxichaufför tyckte jag var så gullig o ärlig när jag ringde upp o berättade att jag fått låna pengar av en vän, så han tyckte vi skulle strunta i det.. jag bjuder på det sa han :-)
 
Dock kom sista slängen av skitdagen nu efter min kvällsdusch då jag inser att även hårborsten ligger kvar därhemma! hur tankspridd får man va egentligen?!
Nej nu vill jag göra med denna dag som jag gjorde med lappen jag fick av taxichauffören...
 
HEJDÅ idag! HEJ morgondag!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: