duktigaflickan

Att få barn - mindfulness :-)

Kategori: min vardag

Jaha man kanske skulle ta o försöka skaka liv i denhär bloggen nu igen :-) måste bara bli kompis med ipaden o förstå mig på hur jag ska få in bilder i bloggen genom den o så... Hm... Det är mycket nu!
ja det är faktiskt rätt mycket nu..fast det beror ju på hur man definierar mycket iofs men med en liten bebis på bröstet eller vid brösten konstant så är det mycket med det, även om jag är stillasittande större delen av dagen :-) tänkte på det idag att första tiden med en nyfödd är som en enda stor mindfulnessövning ;-) handlar verkligen sp mycket om att bara acceptera att livet just bu enbart handlar om att tillfredsställa denhär lilla varelsens behov! Och även om det innebär att sitta i fåtöljen med ngn sovillan snutta o tutta i timantal så är det bara att gilla läget... Jag är glad att jag har mkt lättare för den denna gång än jag hade den första.. Kanskäntligen a för att jag tränat en hel del mindfulness o acceptans senaste 1,5 året. Mitt liv ser så annorludet ut idag mot när jag fick min älskade son. Dock innebär det stora utmaningar denna gång att även ha en 4-åring att tillfredsställa... Kan ju snacka om att ens egna behov ligger i lä för den lång tid framövekr,,,haha :-) tackar Gudarna för att vi är två i alla fall, två som kan hjälpas åt och två som kan njuta av detta fantastiska som vi tillsammans skapat..vilken gåva!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: