duktigaflickan

Vakuum!

Kategori: min vardag

Som i ett vakuum... Ja inte riktigt så illa som det låter men lite så känns livet just nu.. Går liksom mellan det gamla livet och det nya livet,,, går o väntar på ngt som komma skall o ingen vet mer. Försöker ta en dag i taget o göra varje dag meningsfull...samtidigt som det allra mest meningsfulla dyker upp precis när det självt vill :-)
 
Är helt slut hela tiden men det är väl bara att vänja sig med tanke på tiden som kommer...eller tjaa,,vet ju inte så mycket om den heller, vet ju inte vad det är för en liten filur som bor därinne,,kanske är en sömntuta.. Hihi inte så troligt dock om hon blir ngt lik sin bror :-)
 
idag ska jag till aurorabarnmorskan för sista gången,,hoppas det känns mer meningsfullt än förra gången..tycker inte det hjälper så mycket m ngn som lägger huvet på sned o "förstår" hur tufft det var för mig förra gången... Ge mig verktyg att klara denna g istället!! Visst är det bra att prata igenom förra ggn men att älta kommer man inte långt med i längden... de är ju inte professionella samtalskontakter så visst kan man inte förvänta sig för mkt men lite grundläggande KBT vore bra om de som ska ge detdär stödet kunde få lära sig. Önskar att hela världen kunde tänka o vara lite mer KBT, haha :-) har iaf blivit mer hjälpt av en riktigt bra bok som jag tänker tipsa alla blivande mödrar om, och även säga till auroran idag att jag tycker hon ska tipsa om. Önskar jag hade börjat läsa den tidigare i graviditeten då den innehåller bra övningar att göra under tiden,,, den heter Föda utan rädsla av Susanna Heli. Där finns konkreta verktyg o övningar på ett mkt mer Modernt sätt än de aurorabm jag träffat har gett... Oavsett om man är rädd för fl eller inte tror jag att man har nytta av denna.. Dagens boktips :-)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: