duktigaflickan

Beslut och vånda!

Kategori: min vardag

Hoj hoj idag har jag gjort nåt jobbigt.. eller rättare sagt genomfört nåt som kändes jobbigt innan men gick jättebra.. precis såsom det brukar.. pratade med mina två chefer om att jag inte känner mig redo att gå upp till 100% än (vilket de såklart hade hoppats på) och visat mitt nya läkarintyg där det står att jag är fortsatt sjukskriven på 25% och alltså jobbar 75% hela oktober ut. Samtalet gick jättebra och de ställde inga krav på några "förklaringar" från mig, vilket är jättesvårt att ge... Jag visste väl nånstans att det skulle gå bra men av nån j**la anledning känns det alltid så jobbigt att behöva ge ett besked som man vet är det sämsta för ngn annan... fast att det är det bästa för mig.. snedvridet egentligen, det bästa för mig borde ju vara det bästa beskedet att ge :-) hursom, glad att det är gjort och skönt att känna att jag har tid på mig att landa på denna nivå och bli stark nog för nästa. I will be there!!!
 
En annan grej gjord idag.. tid för first session av nya tatueringen inbokad, på måndag smäller det. Prislappen blir aaalldeles för hög, huva mår illa bara jag tänker på det.. och skitnervös är jag.. eller nervös kanske är fel ord, mest "pirrig" och förväntansfull.. inte rädd för att ångra mig, men ändå rädd för andras reaktioner. gud vad jag bara önskar att jag kunde släppa det, vad spelar det för roll egentligen. samma sak här, jag gör det ju för MIG och det är fasen det viktigaste. Hoppas nu det kommer bli sådär fint som jag har tänkt mig :-)
 
Ikväll blir det barnfri middag, så skönt att få lite tid tillsammans på tu man hand. Ska testa något nytt, en nyöppnad libanesisk restaurang som jag blivit rekommenderad. Var väldigt i valet o kvalet och funderade av och an eftersom vi egentligen bestämt oss för att gå till "vårt ställe", Indigo, med superdupergoa tapas... så löjligt att det kan bli värsta våndan av vilken restaurang man ska välja.. men det är kalrt, man vill verkligen att det ska vara bra när man har chansen till en kväll för bara oss.. och god mat är ju så härligt! ja till slut bestämde vi oss i alla fall att våga testa något nytt... ytterligare ett utvecklande beslut idag, haha..
 
besluten är på lite olika nivåer men alla utvecklar de mig :-b 
 
mumma är vad jag hoppas på här ikväll!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: