duktigaflickan

Bakom glitterblicken

Kategori: min vardag

Hade en annorlunda kväll igår, var med ett par vänner på en föreställning av en tjej i min ålder som har diagnosen bipolär 1. Hon har satt upp en föreläsning/show om detta där hon ensam och allena med mod berättar historier ur sitt liv med syftet att öka kunskapen om psykiska funktionshinder, hur det kan vara att leva med ett sånt och öka öppenheten kring dem. I showen spelade också ett band, Smash into pieces, som var kanonbra så för mig innehöll denna kväll många av mina favoritingredienser; bra musik, dessutom LIVE.. en intressant och öppen människa som med stort mod delar av sig själv på ett GENUINT sätt och två riktigt goda vänner att dela alltihopa med.. bara familjen som saknades så hade kvällen varit fulländad :-)
 
Hursomhelst, var på tal att denna tjej ska få turnera i skolor med sin föreställning, hoppas verkligen det för kunskapen om psykisk ohälsa borde verkligen spridas och detta är på ett SÅ bra sätt!
 
Lyssna nu på smash into pieces och läs samtidigt nedan vad Sondra själv skrivit om "showen" och gå och se den om den kommer igen!
 
 
 
 
 BAKOM GLITTERBLICKEN
 

 

"Bakom glitterblicken" är en humorföreställning om att överleva mot alla odds och att vända svagheter till styrkor.

 Låter nu andra ta del av min historia för att undvika de fällor jag själv har trillat i och hjälpa att förbättra mina framsteg. "Bakom glitterblicken" är även min resa genom livet som Bipolär 1.

Fick diagnosen för 20år sedan med lång tid utan att ta medicin och tider med alldeles för mycket av det och nu är jag där jag är idag. Ett liv som framkallar lika väl eftertanke som mycket skratt.

Under kvällen kommer jag använda mitt starkaste vapen, humor!, för att förmedla mitt budskap.

Varför se Glitterblicken?

Humor i ny tappning, där du kommer upptäcka att din svaghet kan vara din bästa styrka

Men även en chans att få en inblick i en värld som är okänd för många, att minska fördomar och funderingar kring bipolär sjukdom, och hjälpa andra som har diagnos som känner det är en stämpel att våga be om hjälp för att må bättre

Kallar det glädje fest för vill motivera dig att börja förverkliga dina drömmar

Att du nästa gång du känner motgångar tänker: Vad kan jag lära av det här till min fördel,

För myntet har två sidor och båda är lika användbara

Kom och känn energin på plats!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: