duktigaflickan

torka!

Kategori: min vardag

Här har det visst varit torka ett tag.. ja det har blivit sådär som det kan bli på hösten ibland, sjukt mycket inbokat och tiden bara rullar på.. jobb, träna, aktiviteter med lillen, laga mat, städa, tvätta, fixa, försöka vila, middagar med vänner, vara sociala, träffa familjen osv osv. Mitt i allt detta har det blivit så mörkt att man gärna däckar kl 21 på kvällen för det känns som mitt i natten!! nej nu behöver jag boka in en enda sak i min kalender och det är LUFT!
 
En kollega till mig berättade att hon och hennes man bokade in "obokade helger" i kalendern.. knäppt att man ska behöva göra så men en bra idé tycker jag, bocka av vissa helger just för att kunna vara spontan och inte ha en massa inplanerat utan göra det man faktiskt känner för eller behöver just då.
Ja mera sånt får det bli framöver!
 
Finns en annan anledning till torkan här också, senaste veckan har nästan all data-tid lagts på rese-surfande. Ja jag vet att jag är restokig och så kommer det nog alltid vara. Jag avskyr höst o vinter o då vill jag bara iväg, punkt. Sambon o jag är inte riktigt överens... han vill lägga pengarna på hemmaplan o jag vill lägga dem på resor.
 
Just nu är det en solig vecka i Kap Verde i januari som hägrar.. och jag tror nästan jag fått med mig mannen.. lite övertalning återstår men det ska nog kunna fixas. Nu handlar det bara om att bestämma sig för om man ska våga köra "självhushåll" i lägenhet eller "safa upp" med all inclusive på ett jättefint hotell.. kan ju va bekvämt men kan också vara stressande om det är för mkt folk.. + att jag egentligen inte gillar själva idén med AI.. där sitter man o vräker i sig o även kastar massa mat som man tagit till sig i onödan, och på andra sidan havet sitter afrikaner o svälter.. nej, det känns sådär... är inte heller bra miljömässigt.. så, på ett sätt vill jag inte vara del av den industrin,, på ett sätt kan det som sagt vara ett sätt att skapa en bekväm o avkopplande semester.. ja, känns väldigt dubbelt detdär. Här är iaf boendet jag tänkt mig åt oss.. det är en privatperson som hyr ut lägenheten hon äger på ett 5-stjärnigt komplex som heter Melia Tortuga Beach restort... det är den vänstra lägenheten i huset i mitten.. ser väl väldigt trevligt ut :-)
 
 
Kap Verde lägenhet nummeroch vem kan säga nej till en strand som denna.....
 
 
Ja idag är det bara att fortsätta projektet med att få P med på mitt beslut sen hoppas jag kunna boka :-b

Kommentarer

  • Linda säger:

    Ser helt underbart ut och jag håller helt och hållet med dig om att det behövs luft då man är ledig. Just nu är det våra barn och deras aktiviteter som gör att det inte blir så "luftigt" som man vill... Annars tillhör stillhet något som jag eftersträvar på mina lediga helger och under allhelgonahelgen ska jag bara andas!

    2012-10-24 | 21:42:14
    Bloggadress: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Kommentera inlägget här: