duktigaflickan

Vardagslyx med små medel

Kategori: min vardag

Lyx.. vad är lyx i vardagen egentligen? Något väldigt subjektivt..
För mig är det en enorm vardagslyx när jag får äta frukost i lugn & ro och endast tänka på mig själv!
Låter lite ego kanske men som småbarnsförälder är det precis det som är lyx, att få sätta sig själv i första hand, för det kan man i princip aldrig så länge man har barnen runt omkring. Prio 1 är alltid att se till att barnet är nöjt.. såklart, inget konstigt med det.. men just därför är det så gött när man bara får rå om sig själv lite.
 
I måndags skulle jag åka till Jönköping i jobbet, tar ca 2,5 timme och jag var tvungen att åka 6.45 på morgonen. Jag brukar alltid lämna på dagis eftersom P åker kl 6 till jobbet. M a o gör jag allt vad gäller lilleman varje morgon. Så denna morgon bara njöt jag! Trots att jag var tvungen att gå upp supertidigt så var det verkligen vardagslyx att gå upp, klä på sig, kunna fixa sig i lugn o ro, sätta sig o äta o t o m hinna bläddra lite i en tidning.. såå nice! Fick en helt annan start på dagen! Hoppas alla ni som inte har barn värdesätter detta högt :-)
 
Igår hände det igen, vi hade nämligen barnvakt i fredags och var ute med vänner o åt. Lika mycket som jag såg fram emot kvällen såg jag fram emot morgonen efter.. få sova så länge man vill och sedan äta frukost så länge man vill.. framför TV:n... utan barnprogram! Japp, det är vardagslyx för mig det!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: