duktigaflickan

Som ett brev på posten...

Kategori: min vardag

Sedan vi fick barn för 3 år sen har det här med att saker sällan blir som man tänkt sig tagit sig till en ny dimension kan man säga... Man kan nästan aldrig räkna med att det blir som planerat! Det finurliga med det är att man kan få uppleva helt andra saker än man tänkt sig och förändringar är ju knappast aldrig negativa... men, ibland är de riktigt jobbiga också.. som nu... som ett brev på posten dök den upp igår kväll, lagom när jag skulle gå o lägga mig.. hördes ett konstigt ljud följt av gråt ifrån sonens rum...

En halvtimme tidigare hade jag konstaterat inför min sambo hur otroligt glad jag var att vi lyckades slippa magsjukan sist den gick på dagis för ett par veckor sedan (då vi lät sonen vara på annan plats än dagis några dar) *peppar peppar* sa jag... men, det hjälpte inte...

för en halvtimme senare som sagt, som ett brev på posten, hela sängen full med lunch, mellis, middag o diverse vätskor o frukt. YUCK! Hela sonen full, hela sängen full... vilket projekt.

I samma andan fortsatte natten o nu sitter vi i soffan o kollar Tom & Jerry med avslagen cola, formfranska o pringleschips som han knaprar lite på mellan varven. Hoppas han får behålla detta nu.

Så, frukosten med vänner, 3-rätters-födelsedagsmiddagen och barnfria spa/relax-kvällen som var planerad tills imorgon har bytts ut mot en inne-helg i karantän, och nu sitter jag bara här och väntar på nästa brev - spännande att se vem som blir först - jag eller sambon ;-)

Kommentarer

  • Anna i Aussieland säger:

    Jag försöker bli medlem på din blogg men hittar inte hur?? Är jag totalt obloggig eller? :-(

    Kan du hjälpa mig?

    2012-03-11 | 23:58:37
    Bloggadress: http://uppochnerlandet.wordpress.com
  • duktigaflickan säger:

    haha lessen vännen men ingen är mer "obloggig" än jag, så jag har iiingen aning!!! återkommer om jag får reda på info annars får du prata med någon kunnigare :)

    2012-03-12 | 08:30:47

Kommentera inlägget här: