duktigaflickan

morgonmusik & julgodistips

Kategori: min vardag

Tänk vad musik kan göra med sinnesstämning och vad man borde använda det OFTARE!
I bilen på vägen till jobbet lyssnar jag numer ofta på radio, ofta Morgonpasset eftersom jag verkligen diggar det.. men det är sällan de i programmet hinner klämma in nån bra låt på min väg från dagis till jobbet..
igår bytte jag kanal en sväng och en superskön låt drar igång.. hög volym och sång o skrål som lät hellre än bra.. såg säkert roligt ut utifrån t o m.. men vilken bra start på dagen!
 
Jag som älskar musik hade nästan glömt vad en bra låt gör med en sådär på morgonen.. bästa energigivaren på morgonkvisten! och från o med nu ska det bli mer musik istället för Morgonpasset om morgnarna!
 
Igår kväll gjorde jag o sonen världens enklaste julgodis,
det är sååå simpelt men också väldigt gott.. så här kommer receptet:
 
 

200 g ljus eller mörk choklad (Eller lite av båda sorterna.. det använde vi och det blev smaskigt!)

2 msk smör

4 dl cornflakes

1-2 dl kokosflingor

 

1. Smält choklad och smör i ett vattenbad. Var försiktig och rör om ofta.

2. Rör sedan ned cornflakes och kokos.

3. Antingen klickar du ut lite av blandningen direkt på en plåt med smörpapper eller så använder du knäckformar och klickar i.

4. Låt stelna och förvaras sedan svalt.

ÄT & NJUT! Tar max en kvart att göra - perfekt som gå-bort-present eller att bjuda på vid "glögg-myset"!

Kommentarer

  • Caroline Sälle säger:

    Mmums!ser jättegott ut,får jag testa göra mån dag m barnen!
    Kramis

    Svar: ja och sååå enkelt, perfekt att göra med barnen som kan tröttna så lätt :-)
    duktigaflickan.blogg.se

    2012-12-11 | 07:34:11

Kommentera inlägget här: