duktigaflickan

Julstress?

Kategori: min vardag

oj vad lite det blivit av skrivandet på sistone... kan inte påstå att det varit "mycket med allt julstök" för det har det inte.. funderar förresten på vad det är som gör folk så stressade kring jul och vad alla "måsten" som folk oroar sig kring är egentligen?!
 
Julklappar förstår jag är en del av det, men det brukar jag alltid se till att ordna lite här o lite där, i tid så att man inte har de sista veckorna o behöver känna "måsten" kring det. I år beställde jag t ex i princip alla barn-julklappar från BR Leksaker på nätet.. och även några andra klappar från andra butiker.. så hiiimla smidigt. bara klicka hem  o vänta på att hämta ut. Gör man det i tid har man också gott om tid för den mysiga inslagningen.. och den blir ju bara mysig om man tar lite i taget och inte alla klappar på en gång, då blir det bara jobbigt!
 
Julpynt..tycker bara det är mysigt o roligt att få förändra lite och har man inte så mycket så är det enkelt att veta hur man ska ha det. Brukar ställa fram vid två olika tillfällen, först 1 advent och sen fylls det på medl lite tomtar m.m. ett par veckor senare. Älskar att tända alla ljus och få det stämningsfullt hemma.
 
Julstädning.. ja det är ingen tradition vi infört i vårt hus än,.. en vanlig städning duger gott i våra ögon så här blir det absolut ingen stress av det!
 
Julmaten.. ja det är klart, där går jag "fri".. vi blir bortbjudna över jul och behöver inte ordna med ngt sånt själva.
 
Tjaa. vad är det mer? vad är alla måsten egentligen? jag har kanske lite dålig koll men då är jag rätt nöjd med det och låter det nog vara så isf! Något vi införde detta år som vi faktiskt inte haft förut av olika anledningar, det är gran.. och den är verkligen här för att stanna.. nu kan vi prata stämningsfullt.. älskar den :-)
 
Nä fram för en fridefull jul och bort med julstress, vad det nu är.
 
 
Lite avhuggen blev den visst på bilden men iaf... GOD JUL!!!
 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Tänker precis som du, men så är vi ju "bortbjudna" över jul, så vi behöver inte tänka så mycket på mat och städning...

    God Jul :-)

    2012-12-23 | 16:46:25
    Bloggadress: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Kommentera inlägget här: