duktigaflickan

nej men jovisst

Kategori: min vardag

Så jäkla mycket tankar som snurrar i huvudet igen. Är som att det varit lugnt ett tag och sen bara tar det spinn.. och jag hittar inte riktigt tillbaka till lugnet. Måste, eller nej BEHÖVER börja med min mindfulness igen, boka in den regelbundna massagen... o kanske något healing-pass också för den delen, avsätta TID. få det att sluta snurra. drömmer hela nätterna, jobbet börjar återkomma i drömmarna. Känner mig inte stressad men är som att det ändå finns där, närvarande, smygande.. spänd i kroppen. irriterad och tidsbrist. sjuuuukt trött varenda morgon.. men vet inte vad som är normal trötthet. vad är det egentligen? minns bara att en gång i tiden kunde jag vakna o va pigg på morgonen, det var över 3 år sen det hände tror jag.. men jag kanske bara har förändrats? förr morgonpigg o kvällstrött, nu extremt kvälls- OCH morgontrött!!!
 
Fattar liksom inte riktigt grejen.Vad är det som skapar känslan? är det bara jag själv, eller skulle andra omständigheter förändra? är detta mitt första "bakslag"?
 
drömmer om en bebis. vill så gärna så gärna, en liten snutt i min mage, ett syskon så Tor får bli storebror, ett litet liv att ta hand om, det sista som gör vår familj komplett.. vi ska ju bli fyra. vill ju, nu! hur kan jag göra det när jag känner mig så snurrig.. fixar vi det nu? ja men kanske är det precis det som skulle få mig lugn oavsett vad man tror.. vet att det är en tuff uppgift det också men även underbar och åtminstone får jag ägna mig åt något jag känner mig dedikerad åt.
 
Ångest över att gå o göra saker jag inte tycker är kul.. vad sjukt, det finns väl mängder av människor som gör det dagligen.. varför kan inte också jag bara förlika mig med att livet är så, åtminstone periodvis. ett jobb är ett jobb liksom.. kan inte det va okej?!
 
På fredag har jag en återträff med KBT-terapeuten, kom väl ganska lägligt kan man säga.
 
 
 

Kommentarer

  • Anna Banana säger:

    Vännen! vad du kämpar.
    Ta ett djupt andetag och kom ihåg: Det är ingen panik om det blir snurrigt ett litet tag. Livet ÄR upp och ner. Att det går neråt nu behöver inte betyda att det inte kan gå uppåt igen imorgon.
    Skickar en elektronisk kram men önskar jag kunde ge dig en fysisk en.. Ta hand om dig

    2012-08-29 | 05:54:13

Kommentera inlägget här: