duktigaflickan

Time changes...

Kategori: min vardag

Med tiden och livet förändras saker och ting.. en sådan sak kan vara vad man mest uppskattar i livet för tillfället..

I lördags hade jag födelsedagsfest, tjejfest med massa underbara goa tjejer och det var suuupertrevligt, enda minuset var att jag som vanligt har svårt att hålla igen på alkoholen, trots att jag preppat med ramlösa o grejer att dricka emellan o varva med. Varför är jag så svart eller vit, var är dedär nyanserna.. man måste ju liksom inte avstå helt eller go all in... hmm... blir lite trött på mig själv där, men men, man kan ju inte va bra på allt så är det ju :-b

Hur som helst, kvällen var kanon och härhemma hade vi det jättekul med lite "tävling", mingel, dryck, tilltugg o massa skratt o bra musik. Några av oss fortsatte ut och det var helt OK... men inte mer än så... och det har jag tyckt nu de senaste kanske 5 gångerna jag varit ute... ändå envisas jag med att tro att jag tycker att det är så kul att jag nödvändigtvis måste ut... fast att jag egentligen dagen efter känner att det var onödigt, och att jag hellre hade lagt mig några timmar tidigare och varit något piggare.. Det känns liksom inte värt det att ödsla en hel dag för att gå ut en kväll när man ändå tycker det är "sådär".. men men, detdär fattar jag inte när jag på fest har dragit i mig en vinare eller nåt! Kanske borde bli nykterist så jag kan behålla förnuftet.

Tycker också att det känns lite trist att jag tänker så... men, det är väl så det är, time changes everything och förändringarna är bara att välkomna acceptera och ta vara på :-b

Kanske får bli mitt nya motto.. haha :)

Kommentarer

  • S säger:

    Du skulle hängt med mig, hade skit kul!! ;-) men förstår om strömpis inte var ett alternativ! :-) men när våren kommer så kan man sitta på uteserveringar & chilla då blir man inte bakis ;-)

    2012-04-02 | 21:56:32
    Bloggadress: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här: