duktigaflickan

Efter festen-reflektioner!

Kategori: min vardag

I lördags var jag på fest. Riktig hederlig fest med hög musik, en hel del dryck och massa kul folk från olika håll, me like! Jag gillar verkligen att träffa nya människor. Inför i lördags var jag dock lite osäker om jag skulle gilla det just då, eftersom jag på sistone varit så trött..då kan det ibland vara skönt att slippa anstränga sig och prata med nya människor.. Men, det blev inget problem utan snarare tvärtemot, en energikick.. så tack Jenny för festen :-) Hur som helst, mötte som sagt flera nya människor och det slog mig hur snabbt man skapar sig en känsla för människor och hur olika utstrålning folk har. Träffade exempelvis en kille som jag ganska snabbt fick "dåliga vibbar" av och som jag verkligen upplever har dålig attityd och osäker framtoning (fast försöker spela säker genom sin kaxiga attityd), medan en annan kille direkt utstrålade ödmjukhet, värme och liknande.. kände direkt vi började prata att "denhär människan tycker jag om".. tänk så snabbt det går att få de olika känslorna.. Ibland är det säkert dumt men oftast brukar min magkänsla ha rätt i sådanahär sammanhang, det är iaf min erfarenhet sedan tidigare. Något jag också reflekterade över i lördags är hur mycket som sitter i ögonen.. det brukar sägas att ögonen är själens spegel, må låta klyschigt men ja fasen alltså, i ögonen ser man mycket tycker jag.

En annan reflektion från festen var när jag vid träff med en gammal bekant, som för ett tag sen blev singel, vräker ur mig: - Jaha, har du träffat nån ny tjej då.. typ det första jag säger..
Detta låter väl inte så allvarligt men ledde senare på kvällen in på en diskussion kring att alla tar det som självklart när man blir singel att man (helst så snart som möjligt) ska träffa någon ny. Och att tvåsamheten tas som självklart. Denhär killen såg det inte alls så.. han ville helt enkelt inte träffa någon ny, åtminstone inte nu. Han var nöjd som det är.. men omgivningen hade andra förväntningar. Jag tänkte inte alls i de banorna när jag ställde dendär frågan till honom men fr o m nu tänker jag inte slänga ur mig sånt helt oreflekterande.. så jäklar mycket vi tar för givet här i världen, yuck!



Några sånahär blev det i lördags, yepp yepp..

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Najs bild! =)

    Håller med dig om hur man känner för vibbar med olika människor!

    Känner också sånt direkt MEN jag kan även ändramig och många gånger ha fel!

    Som en nära vän till mig idag hade jag jäätteeee svårt för när jag första gången träffade henne och börja lära känna henne. Men sen fortsatte vi ses trots de dåliga vibbarna och det är glad över idag =)



    & hurra för alla singlar! :) tvåsamheten kan dra åt skogen ;) haha (nej jag är inte negativ, jag vill bara vara själv! haha)

    2012-04-23 | 14:48:16
    Bloggadress: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här: