duktigaflickan

TV

Kategori: Tankar

Höst är ju ganska förknippat med att kura upp sig i soffan, tända ljus, dricka the.. och kanske sitta o titta TV eller film.. Själv är jag inte speciellt förtjust i TV.. älskar film men fastnar sällan för någon TV-serie.. gillar heller inte detdär att vara uppbunden en viss tid en viss dag.. fast det går iofs att lösa enkelt numer via inspelning via tv:n eller play på datorn etc.. Men.. fastnar ändå sällan för någon serie..
 
Dock är jag INTE bättre för det, alltså.. det är inte så att jag springer runt o gör en massa "nytta" eller läser någon intellektuell bok eller så istället för TV-zappandet... nej gissa vad jag gör.. "slö-surfar" eller vad man nu ska kalla det.. kollar facebook, läser bloggar, kollar mejlen, läser forum osv osv. När jag och min sambo är trötta sitter jag vid datorn i ena hörnet av soffan o han ligger i andra o kollar nån TV-serie. Usch detdär är ingen bra trend!! Vi kan ju inte ens dela det vi tittar på eftersom vi inte ser på samma!!! Just nu har vi dock varit lite piggare en period o ägnat oss åt annat men när energin pyser ut är det ofta där vi hamnar.. vet inte riktigt om det är bäst sätt att återhämta sig!?!
 
Men.. hur som, nu i höst ser jag i alla fall fram emot att se ett par serier som jag verkligen tror jag kommer gilla, och som jag då hoppas kunna dela med min sambo :-) Dels MÅSTE jag ju bara se Ink Master Stockholm som börjar på TV 6 i oktober.. Där deltar Kari, min tatuerare som jag lovordat så! Det är en såpa/tävling med tatuerare.. ska bli skitkul.
 
Sen läste jag idag om en ny serie med underbara Hanna Hellqvist från Morgonpasset i P3. Den heter "Jakten på det perfekta livet" och kommer gå på SVT 1 med start 31 oktober. Tanken är inte att hitta det perfekta livet utan att ifrågasätta det och visa att det finns alternativ.. tycker jag låter intressant och välbehövligt för vad f*n är ett perfekt liv egentligen??
 
 
Roliga Hanna :-)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: