duktigaflickan

Osvenskt

Kategori: Tankar

Igår var jag och sonen på en tillställning kallad "Äppelkalaset". En vän hade bjudit in via facebook och ordnat detta trevliga evenemang inkluderandes tävlingar/lekar för barnen, fika, korvgrillning och slappt umgänge i solen för föräldrar.. OCH en hoppborg + en sånhär "marknadsvagn" med sockervadd & popcorn där en man stod redo att ge barnen så mycket de ville ha av detta :-)
 
Det var verkligen supertrevligt... och så osvenskt.. det var ju nämligen ett kalas helt utan anledning!
T o m jag frågade när jag kom.. är det något vi missat, är det nåt av barnen som fyller år?
varpå vännen svarar: -Nej vi ville bara ha ett kalas men det verkar knappt vara tillåtet eftersom alla blir jätteförvånade o frågar vem som fyller!!!
 
Min vän är svensk men hennes man är från Australien.. vet inte om det är vanligare där att man ordnar sånthär, men oavsett vad var ju detta ett fantastiskt trevligt tilltag som man borde göra mer av, varför måste man ha en specifik anledning att fira liksom...
 
celebrate the day :-)
 


mums!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Men vilken kul grej :)

    Jo, "överraskningar" till flyget har handlats in som får öppnas lite då och då, sedan visas det barnfilm vet jag och store killen har sitt Nintendo så det ska säkert fixa sig! Det är mest så man har medsig saker på plats, men som du skrev allt går säkerligen att köpa ;)

    Vi har tatuerat in Soror Mea i ett större "öppet" hjärta, vilket är latin och betyder min syster. Jag har min på ankeln (så jävla ont den lilla tatueringen gjorde, haha) och min syster har sin på insidan av handleden då hon redan hade en på ankeln. Kul grej det där - nu hör vi mer ihop än innan :) Man får mersmak iallafall!

    2012-09-16 | 10:42:13
    Bloggadress: http://www.himmelsblaogon.blogg.se

Kommentera inlägget här: