duktigaflickan

Lit chix!

Kategori: Tankar

I veckan var jag på första träffen för en riktigt bra höstaktivitet som är otroligt enkel att dra igång!
För mig startade redan i våras då jag pratade med en vän om det som blev riktigt sugen... sen var det jag som backade lite pga att jag sista åren haft lite svårt att läsa.. men efter sommarsemestern då jag lyckade sluka åtminstone en hel bok på direkten så kände jag att det var dags.
 
Sagt och gjort, vi bjöd med några andra tjejer och startade gruppen Lit chix! Och vad gör vi då... jo, träffas var 5:e vecka hemma hos någon av oss, fikar o diskuterar utifrån en bok som värdinnan har valt och som alla har läst så mycket de vill o haft tid med av.. Ett enkelt o jättekul upplägg.. oavsett vad boken handlar om tror jag man kommer in på många olika livsområden o man får prata o få perspektiv från nya människor ur andra sammanhang än en själv. Dessutom får man testa o läsa böcker ur genrer som man själv aldrig hade sneglat på, vem vet vad man kommer att upptäcka, kanske en helt ny favoritförfattare eller genre :-) Kommunikationen oss alla emellen sköter vi via en grupp i facebook och böckerna måste vara pocket som man billigt kan beställa via ex. adlibris.. så detta är verkligen en både billig, enkel och alldeles perfekt höstaktivitet!
 
Nästa gång är jag värdinna och tills dess ska vi läsa denna bok:
 
I trygghetsnarkomanernas land : Sverige och det nationella paniksyndromet
 
Ska bli grymt kul att höra allas reaktioner o tankar kring denna...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: