duktigaflickan

TV

Kategori: Tankar

Kan bli så j**la irriterad ofta när jag tittar på TV. Tittar inte jättemycket men ibland hamnar man i TV-träsket om kvällarna och det är så mycket som är så fruktansvärt dåligt och där man utnyttjar människor som inte mår bra eller är utsatta på något vis. Så många TV-program där programledarna tror de är några slags hjältar som ska fixa till allt i vardagen för dessa stackars individer trots att de inte lyckats tidigare med proffesionella insatser.
 
Ta som exempel det nya programmet Stalkers. Absolut har det väl en viss effekt att hänga ut nån i TV men om en person blivit dömd av det svenska rättsväsendet ca 10 ggr innan och ändå inte slutat stalka, varför skulle han/hon göra det för att Hasse Aro och hans s k experter konfronterar honom/henne... nja, inte så troligt. Och hur mår den stackars individen som är stalker... det är ju såklart en sjuk människa.. hans beteende är aldrig försvarbart men man kan söka orsaker i sjukdomen och jag tror inte att den sjukdomen kommer bli bättre av att personen hängs ut i TV:
 
Men, nej det är klart att programmet egentligen inte är till för att få stalkern att sluta... det skulle ju bara vara en fantastisk bonus,,,, det finns bara en anledning för programmets existens, att skapa fler tittarsiffror och dra in mera pengar till TV 3. och rakt i fällan går man ibland o tittar på sånhär skit. Nej ska verkligen rannsaka mig vad jag tittar på och inte nästa gång så kanske jag slipper bli förbannad!!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: