duktigaflickan

Studio Green & Mighty Greens!

Kategori: Tankar

Igår kväll var jag inbjuden till härliga Studio Green där min vän Marina huserar och masserar + ger kostrådgivning m.m. Måste passa på att rekommendera henne då hon gett mig den bästa massagen jag fått, vill skicka dit ALLA som har värk eller behöver avslappning/återhämtning, hon är verkligen fantastisk. Fick massage av Marina för första gången för några månader sedan och det var faktiskt lite motvilligt jag gick iväg till någon jag känner för massage, för tänk om jag inte gillade det, hade känts så trist att inte komma tillbaka när det är en vän! Men, min oro var som sagt obefogad för här har vi en massör som vet vad hon gör, hon hittade punkter där jag inte hade en aning om att jag hade ont, och tog bort det onda :-) Underbart! Igår var det 20 procent på alla bokningar så såklart passade jag på att boka och nu längtar jag tills onsdag då det är dags.

Hur som helst, Studio green bjöd på en trevlig mingelafton och visade upp sitt utbud och sina produkter. Det bjöds på hälsodrycker, "nyttiga" godsaker och delades ut små goodie-bags, mycket trevligt! I dessa fanns bl.a. prov från märket Maria Åkerberg, ekologisk hudvård som jag blev mycket nyfiken på. Någon som läser som provat och i så fall vad tycks?! Just nu har jag hudvård för en tid framöver men har blivit mer och mer sugen att därefter övergå till något ekologiskt, men vill ju såklart vara försäkrad om att det är BRA produkter som arbetar med huden på det sättet jag vill!

Köpte i alla fall en annan produkt igår som jag varit nyfiken på länge. Den har figurerat i TV en del, bl a i Skippers Du är vad du äter... Anna S är ju extrem men hon har en hel del kunskap och bra idéer så tar man till sig med måtta kan det nog bli bra tänker jag :-) Så, igår slog jag till på en burk av Mighty Greens och nedan ser ni min morgondrink bestående av Mighty Greens, färsk ananas, fryst mango, citron och vatten. Det ser inte så aptitligt ut pga färgen från M Greens, men det smakade kanon och kändes riktigt hälsosamt och fräscht :-)




Så, vad är då detta? Ja det innehåller följande om det säger er något:

Innehåll per portion á 1 msk: Korngräs 1033 mg, Alfalfa 1033 mg, Vetegräs 1033 mg, Sojalecitin(99% fri från olja) 973 mg, Spirulina 558 mg, Äppelpektinfiber 533 mg, Kommaltgroddar 516 mg, Råriskli 516 mg, Bipollen 217 mg, Ananas 217 mg, Dulesalg 128 mg, FOS (fruktooligosackarider) 107 mg, Chlorella 87 mg, Rödbeta 87 mg, Havregräs 87 mg, Råggräs 87 mg , Ryskrotextrakt 63 mg, Vindruvskalextrakt 57 mg, Pepparmynta 43 mg, Bidrottninggelé 43 mg, Acerola 43 mg, Lakritsrot 43 mg, Rabarber 43 mg, Aloe Vera 17 mg, Ginkgo Biloba 17 mg, Ingefärarot 13 mg, Blåbärsblad 8 mg, Stevia rebaudiana extrakt (96% steviosider) 5,3 mg

Hehe, kanske inte säger så mycket... men, innehåller massa naturliga nyttigheter som vitaminer, organiska mineraler, antioxidanter, aminosyror, enzymer, örter och fibrer m.m. och det ska verka som en riktigt "friskus"-drink & tillföra energi. Jag kände att det var något som passade mig utmärkt just nu så detta blir helt klart en ny morgonvana! Får väl rapportera sedan om jag märker någon effekt av det hela!

För att avrunda inlägget så får jag bara säga att nästa gång ni vill boka massage eller nåt annat skönt, surfa in på: http://studiogreen.se/ Ganska säker på att ni inte kommer bli besvikna!



.

Kommentarer

  • Hillevi Amanda säger:

    Hej Johanna! NU ska jag ta mig tid att lämna ett litet avtryck här, gick ju in direkt efter att vi hade sms:at=). Men min dator har krånglat och funkar inte så jag sitter med min mans dator nu där jag kan skriva utan krångel.



    Kul att du börjat blogga, det ÄR roligt, men min blogg blev till slut en dagbok där jag skrev av mig och nu när jag startat upp ny så tnker jag begrönsa mig ganska mkt, delvis för att jag inte vill blanda in min familj som själkva inte valt att vara med, och dels för att jag inte har lust med att få lovers and haters. Du är en djup kvinna, något som jag alltid faller för, kanske för att jag själv grubblar mkt.. Nu måste jag tyvärr avsluta.. Men jag återkommer=) Forstätt skriva du!!



    Vi hörs! Kram

    2012-03-03 | 14:33:43
    Bloggadress: http://lifestyleblogs.se/hilleviamanda
  • duktigaflickan säger:

    Hej! Vad kul att du hittade hit. har varit inne o kikat hos dig också, jätteroligt att du börjat skriva igen - gillade ju som sagt att läsa din förra blogg så ser fram emot att följa denna också även om du lägger lite annan touch på den :) Såg på din pres-bild att du och jag har typ samma frisyr, om du nu har kort fortfarande..klippte precis sådär för ett tag sen, vad lustigt!! trivs jättebra i det korta, så lättskött o bekvämt! Kram kram

    2012-03-05 | 12:41:04

Kommentera inlägget här: