duktigaflickan

feelings och våra sinnen

Kategori: Tankar

Hur många ggr har man inte framkallat särskilda minnen och känslor av en speciell doft, smak eller musik. För mig händer det nog oftast med musik, och är också en av anledningarna till varför jag älskar musik så mycket för går ju att använda denna för att förse sig själv med en särskild känsla, t ex glädje, förälskelse eller liknande.

Har just nu fallit mycket för HM:s senaste reklam där de spelar den gamla underbara 80-talsdängan Avalon... tror HM är rätt smarta där för tror inte jag är den enda som får känslor av denna... hos mig uppbringar den en sensuell förväntansfull & skön känsla, lite nyförälskelse... & en längtan efter sommar, varma nätter och sköna dagar... känner jag efter riktigt kommer också doften av somriga blommor och varm hud... haha, häftigt ju. 

Som sagt, smart drag med musik som skapar känslor... även om jag inte springer till HM efter denna reklam :-) 

Får ni några feelings av Avalon!?! 

Kommentarer

  • Anna i Aussieland säger:

    Hahahaha! nej, inga känslor..men jag älskar videon, den ger mig ett riktigt gott skratt :-)

    80talet har den effekten i mångt och mycket :-)

    2012-03-09 | 11:06:51
    Bloggadress: http://uppochnerlandet.wordpress.com
  • duktigaflickan säger:

    Haha.. ja,jag föredrar låten UTAN videon,med den blir det liksom en helt annan sak..tänkte faktiskt på det när jag la in klipper,borde bara va musiken för att representera det jag skrev om,håller med om att videon mest framkallar skratt,fast det e ju å andra sidan inga fel det heller...you just gotta love the 80's :)

    2012-03-09 | 20:44:39

Kommentera inlägget här: