duktigaflickan

Projekt!

Kategori: min vardag

Just nu pågår det en del projekt i mitt liv.. fast att jag mest av allt önskar mig lugn o ro så är det en del som vi tagit oss an just nu... men det känns som väldigt roliga grejer så försöker fokusera på det och inte det energikrävande som projekten medför... Vi kan börja med det minsta, som jag precis bestämt mig för..
 
1. SPARA UT HÅRET!
 
Skulle till frisören igår och satt och funderade och funderade.... älskar egentligen min frisyr som den är just nu, lättskött och snygg... MEN.. jag har ju haft den nästan hela detta år och jag som gillar att förändra.. nej, nu funkar det bara inte längre. tror jag kommer sakna den men har ändå bestämt mig för att spara. Så igår införskaffades silica på inrådan av frisören och nu blir det till att massera hårbotten o köpa nån bra inpackning!
Bävar inför detta och vet att jag kommer ångre mig många ggr, t ex när jag kommer till denhär längden eller lite längre.... jag vet ju hur jag o mitt tålamod brukar funka.. ja ja, kanske blir extensions om ett par månader. haha!!
 
 
2. BYGGA UT HUSET!
 
Ja.. till slut lyckades ju min kära sambo övertyga mig om att det var dags även för detta projekt. Till en början fick jag i princip andnöd bara vid blotta tanken på alla beslut osv detta skulle innebära.. men positivt nog börjar jag nu tycka att det känns riktigt spännande att se det växa fram, och få en bild av hur fint det kommer bli. Något nytt, något helt nytt som bara är vårt, som bara vi har bestämt hur det ska se ut osv. ska bli så spännande att följa detta projekt.
 
Såhär såg det ut för ett par dagar sedan hemma hos oss, och det har redan hunnit växa mer:
 
 
3. tamtaratam.... BEBIS!
 
Ja.. jag har alltså en bebis i magen.. det är en hemlighet som varit jobbig att bära :-) Var idag på KUB-test och fick reda på att allt ser bra utu och jag är i vecka 12+1 så tänkte att det kunde vara dags att släppa på den helt nu. På tisdag har jag möte med mina chefer så då kan jag berätta på jobbet och äntligen släppa ut magen.. :-)
 
Hoppas graviditeten förlöper som den börjat... dvs problemfritt!
Här är första bilden av vår lilla älskling
 

Kommentarer

  • Christine säger:

    Grattis vännen!!! Va roligt, är så glad för din skull <3

    2012-11-04 | 20:33:43

Kommentera inlägget här: