duktigaflickan

It's a hard work work!

Kategori: min vardag

Äntligen, där satt den! Första långpromenaden sen förlossningen! Tog mig 2 veckor men finally :-) det gick inte fort och det var inte superlångt, men det var iaf en början o nu kan det bara gå framåt!
klappar mig själv på axeln lite också för att gårdagen gick bättre än förväntat.. höll både lillasyster o storebror hyfsat nöjda hela dagen o tyckte själv att vi hade mysigt. Fick ett "utbrott" på sonen under em då han totaltrotsade.. Jag har så himla svårt att hantera det o istället för att vara konstruktiv blir jag så arg på lillen...usch o fy för det men det ska jag förbättra... Men som sagt, som helhet var jag så nöjd med dagen o efter dagens promenad o lite vila på det känner jag mig ännu starkare! Då blir det också lättare att hantera trots-stunderna o nu ser jag fram emot att om en liten stund hämta min stora skatt från förskolan :-)
 
Nu är det bara att hålla i dagliga promenader o börja med program 1 i Olgas bok "Träning för nyblivna mammor" o hoppas kunna stärka upp kroppen nog för att komma igång med mer träning igen inom sinom tid! Hoppas kunna bli av med degmagen så småningom... Blir nästan provocerad av att läsa om dem som kommer i Stina favoritjeans efter ett par veckor eller som bara "rinner bort" av amningen... Nej nåt sånt skulle aldrig hända mig, här är det bara en sak som gäller o det är hard work! 
 
 
Försöka göra detta till min bibel nu :-)
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: