duktigaflickan

Tacksamhet

Kategori: Tankar

SÅ sjukt mycket vi har att vara tacksamma över som vi inte ägnar en tanke åt. och vilken lyx vi lever i egentligen. bara detta med att gå till affären o kunna köpa hem precis det jag vill ha utan att behöva tänka efter särskilt mkt på vad det kostar osv.
Att vi kan få barn, att vi har ett hus att bo i, att vi har våra nära o kära i livet... ja herregud listan skulle kunna göras så otroligt lång.
Jag önskar ibland att jag kunde vara så mycket mera tacksam o inte ta saker o ting för givet. Visst, allt är relativt o man vänjer sig vid allt man har men o vad jag hoppas att jag alltid behåller ödmjukheten inför allt detta, det är inte självklara ting och allt är oss egentligen "till låns"... vem vet när livet tar slut!?
 
Tacksam o ödmjuk, ja tack.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: