duktigaflickan

Helg & morgondag

Kategori: min vardag

åh vad skönt att ha jobbat idag! Efter nästan 2 veckor i sjuksäng inser man att man är ganska glad att ha ett jobb o sysselsätta sig med om dagarna!! fy fasen vad uttråkad man blivit. och ännu är jag inte helt återställd...sista dan med penicillin idag men om läkaren har rätt så dröjer hostan o slemmet sig kvar ännu ett tag, åkte ju på lunginflammation & det är inget jag rekommenderar till någon!!!
 
I helgen var jag i alla fall uppe och orkade med lite grejer.. bl a var lilleman inbjuden på halloweenkalas hos sin syssling och ungarna skulle klä ut sig.. eller rättare sagt, på inbjudan stod det "kom gärna utklädd" och jag antog att de flesta skulle tolka det som att det var riktat till barnen.. men jag som varit uttråkad ett par veckor tänkte att det vore roligt att slå till med en egen utklädnad också, så sagt & gjort och jag bjöd alla på kalaset på ett riktigt asgarv! Kändes lite knepigt att vara den enda vuxna utklädd men det roliga vägde upp det. Barnen kallade mig för "häxan surtant" och en del blev riktigt rädda för mig såg det ut som.. haha! här är jag o lillen som var utklädd till djävul. .tyvärr är bilden tagen i ljus som gör att det ej syns så bra men ändå.. haha.. vad snygga vi var :-)
 
 
Annars gick helgen mest i matlagningens tecken.. hade lyxbeställt hem mat från Handla 24.. så himla gött o få det hemkört o levererat direkt in i hallen sååå skönt.. så när jag hade lite ork o energi passade jag på att laga gott åt oss som vi mumsade hela helgen. känns som jag gått upp 5 kilo på ett par dar.. tur man har graviditeten att skylla på ;-) Vi såg också en film i helgen som jag INTE kan rekommendera.. den var verkligen varken rolig eller bra..så hyr inte denna;
 
 
Imorgon ska jag prata med mina chefer om att jag är gravid.. uuh vad det känns dubbelt, vill berätta samtidigt som jag är så spänd på vad de kommer tänka. Men, bara att ta tjuren vid hornen o säga det, och det går väl inte att säga på så många sätt egentligen.. JUST DO IT!

Kommentarer

  • Linda säger:

    Haha, det var allt lite roligt att läsa att du klädde ut dig med och alla reaktioner :-)
    Och stort grattis till gravidititen, hoppas att du mår bra och att det gick bra att berätta!
    Kram

    2012-11-07 | 21:43:37
    Bloggadress: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Kommentera inlägget här: