duktigaflickan

Njutning med det svarta guldet

Kategori: Tankar

Jag gör någon form av halvhjärtat försök att byta ut kaffet mot grönt, vitt och rött the. I thebutiken frågade jag om hon hade något grönt the som inte smakade som grönt the.. hehe, kanske säger något om hur bra det går! Nejdå, har faktiskt hittat flera favoritsorter, framförallt fastnat för några vita theer, det är inte så vanligt här i Sverige har jag märkt men jag hoppas vitt är på framfart!

Men, något jag förmodligen aldrig kommer byta ut är kaffet jag avnjuter just nu, helgkaffet. En stor kopp nybryggt kaffe med färsk mellanmjölk i soffan på en lördag, eller söndag – det är njutning. Frukosten har redan intagits, detta är liksom pricken över i:t, en prick som kräver långsam och närvarande njutning. Uppkrupen bredvid sitter plutten och tittar på "morgon-TV," precis som varje lördag.
Så mysigt, så enkelt så skönt och SÅ gott!

Detta är näst intill en ritual, som en återkommande, lugn förberedelse inför dagens aktiviteter, närmst på schemat står familje-gympa på Friskis & Svettis,

hepp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: