duktigaflickan

Borta bra men hemma bäst??

Kategori: min vardag



Tillbaka i vardagen efter en vecka bestående av sol, bad, shopping, härliga utflykter, avkoppling & mycket god mat & dryck... Ett enda fel - det gick för fort!! Vet inte hur många ggr jag sagt till mig själv att en vecka är för lite när man reser utomlands.. men det är alltid svårt att få till mer än så pga jobb, ekonomi eller annat..

Hursom var det en skön vecka och jag lyckades i alla fall koppla av en hel del.. dock blev jag förkyld med riktigt halsont efter halva veckan - igen, hur det nu är möjligt.. men köpte nån riktigt effektiv spansk "hals-spray" på apoteket, törs knappt titta vad den innehåller men höll det onda borta gjorde den i alla fall :-)



När smakar en öl godare än såhär, iskall, i värmen vid poolen...



...eller på stranden som här.. mmm!

Det var första gången på Mallorca för mig men tror inte det blir sista. Fanns mycket att se på, massor av härliga stränder, bra mat och trevliga små byar och annat att besöka. Till det kommer en flygtid på endast 3,5 timme, från Västerås och lätt att få tag i billiga biljetter - perfekt! Dock upplevde jag inte att stället kändes så spanskt.. även om en del platser är "turistiga" tycker jag man brukar kunna känna av den inhemska kulturen mer än jag gjorde här och det var lite trist. Jag älskar ju Spanien med dess kultur; språket, folket, maten, dofterna, musiken m.m.

När jag kommer hem från en resa känner jag mig alltid lite uppsluppen, som att "jaha, det var det..." och så är man tillbaka i vardagen på en sekund och några veckor senare känns det som man inte ens varit borta. Denna gång ska jag verkligen försöka anstränga mig för att behålla känslan lite längre och njuta av alla fina minnen och underbara miljöer som sitter på näthinnan! Som tur är har vi ju hela sommaren framför oss så nu är det bara att hoppas på en fin sådan... annars får man väl boka en resa igen ;-)




Salud!


Kommentarer

  • Anna i Aussieland säger:

    Åh, vad bra att ni hade det bra!! :-)

    Och den svenska sommaren blir säkert riktigt fin och varm och skön den med, så du får förhoppningsvis många fina strand- och öl-dagar hemmavid också ;-)

    2012-06-13 | 10:07:56
    Bloggadress: http://uppochnerlandet.wordpress.com

Kommentera inlägget här: