duktigaflickan

Tacksamhet

Kategori: Tankar

Igår var jag ute med en brokig skara, några vänner, några kompisar, några bekanta.. och något nytt ansikte. Det var en trevlig kväll men var också en kväll som fick mig att reflektera över hur olika vi alla är, och hur det med vissa skiljer sig så himla mycket vilka värderingar man har och står för, vilka perspektiv man väljer att anta och vilket typ av liv man strävar emot.. medans andra är man som tur är mer lik och vissa behöver man aldrig förklara för hur man tänker och menar, för de förstår precis.. och det blir så skönt o behagligt att prata.. 
 
När jag cyklade hem i natten var mitt huvud fyllt av tacksamhet, tacksamhet över att jag har just så många olika personer i mitt liv. Mitt nätverk är stort och inrymmer många människor som skiljer sig mycket åt..  och det är just dessa skillnader som ger mig perspektiv och andra synsätt, som ibland tar hål på mina bubblor eller bekräftar mina funderingar.. som får mig att tänka om när jag fastnat eller får mig att backa tillbaka när jag är för snabb i tankarna.. ja det känns verkligen så viktigt att omge sig med alla dessa olikheter för tänk vilken snäv syn man skulle få på livet om man bara kom i kontakt med människor som höll med om allt man sa, aldrig ifrågasatte eller försökte ge en nya perspektiv.. fy vad trist och vad enkelspårig man skulle bli. Vad svårt det skulle va att utvecklas.
 
så ja, idag och alla andra dagar är jag så tacksam för alla mina vänner, kompisar, bekanta, träningsvänner, kollegor, klienter, familj o släkt osv - mötet med alla er människor är det som får mig att växa, tack :-)
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: