duktigaflickan

me myself and I

Kategori: min vardag

Egentid.. ja vad det nu är, det är väl olika för oss alla vad det innebär men för mig är denhär tiden väldigt viktig. Tid då jag bara gör det jag vill och behöver just för stunden. Kanske träna, shoppa, slösurfa, ta ett långt bad, måla naglarna, ligga på spikmattan, lyssna på en ljudbok etc etc etc... tid för mig och det jag vill göra, utan att bli störd av någon eller något. I love egentid.
 
Jag är social och jag älskar att vara med min familj, min son, min sambo trust me.. men när det blivit lite för länge utan egentid då känns det i hela min kropp... precis som nu,blir liksom frustrerad, irriterad och får inte lust med just nåt, vill bara ägna tid med mig själv!!
 
Tror sjutton att jag behöver in till stan idag oavsett om la familia vill följa med eller inte..
men det är så knäppt för ibland känner man sig som en "svikare" att man väljer tiden med sig själv framför tid med familj... men nej, för att ha energi över till andra måste man först fylla på sin egen... och det gör jag ibland bäst på egen hand, så det så. Nu ska jag boka in ett träningspass ikväll så har jag det att se fram emot.
 

Kommentarer

  • Anna Banana säger:

    Absolut INTE svikare att man behover tid for sig sjalv. Snarare ar det ANNU MER legititmt att vilja ha det nar man har barn, tror jag. Som "enbart" singel eller sambo har man ju "bara" vuxna att ta hansyn till. Vuxna som forstar och kan backa undan lite, men barn har ju en underbar egenskap att vilja vara i centrum och det tar ... oavsett hur mycket man alskar dem. Jag minns bara hur det var med syskon och aupair-barn och kan absolut inte saga att jag pa allvar forstar omfattningen att vara foralder - men sa mycket vet jag att det INTE ar sjalviskt att vilja ha egentid :)
    KRAM

    2012-07-31 | 01:06:59

Kommentera inlägget här: