duktigaflickan

Idag helt enkelt.

Kategori: Tankar

Nu när jag har fått min första läsare som kommenterat, tack syster!, så måste jag ju se till att hålla bloggen varm, haha!

Behöver hjälp att lära mig hur jag ska göra detta, bilder, länkar, göra lite snyggare layout, ja ni vet. Men, just nu ska jag försöka nöja mig med att bara skriva trots allt jag inte kan. det var ju just det som var grejen, bara skriva - vet ju inte ens för vem o varför än så varför bryr jag mig om allt detdär!?! Nåväl.

Idag. Ska vila, handla mat, alkohol och klaff till köksbordet. Sedan mindfulness-träning, städa, göra middag, bjuda på middag o kolla Mello. Blir trevligt men just nu är jag bara trött, trött och trött och kroppen säger till även genom att fortsätta värka i halsen till o från. Är så trött att jag fick tacka nej till pulkaåkning :( sambon o lillen åkte iväg i alla fall, tur man är 2 när en är som jag just nu. Glömde en aktivitet, ska leja bort städningen till sambon också... nåt måste väl han göra ;-)

På måndag är det dags för mig att jobba för första gången på 2 månader. Duktiga flickan ska försöka att inte vara duktig, bara vara, inte prestera.. blir intressant att se hur detta ska gå. Har fått i uppgit att varje dag på plats ta några djupa andetag och känna efter i kroppen, känna efter vilka förnimmelser jag har i kroppen... hmm.. en svår uppgift när man typ inte känner nåt! Men, duktig som jag är så ska jag självklart fullfölja min uppgift, där kan jag iaf prestera ;-) Skämt åsido, ska bli väldigt intressant att göra denna resa och se hur lång tid det tar att träna upp detta och släppa på kontrollen... Det kommer bli svårt men jag ser fram emot att locka fram mitt gamla jag någonstans djupt där inifrån, jag välkomnar mig själv och mer därtill av hela mitt hjärta!

Kvällens middag, supergott recept med fläskfile och champinjoner, serveras med pressad potatis och Amarone-vin, till dessert blir det Gino och Cava, mmmmmums!

                                                Kvällens middag, supergott recept från arla.se,
                                  kika in på: http://www.arla.se/default____17653.aspx?recipeid=15799
                                                                           LAGA & NJUT!

Kommentarer

  • Anna i Aussieland säger:

    Hejja du! Det är så intressant att hänga med på din resa - speciellt när jag inser att jag missat en hel massa inlägg och har mycket catch up to do! Jag ska bli följare jag med ;-)

    2012-03-09 | 10:44:54
    Bloggadress: http://uppochnerlandet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här: