duktigaflickan

Hemmaträning

Kategori: min vardag

Å vad skönt, nu gjorde jag det - genomförde ett pass hemma.. det var ett tag sen. Men, nu hade jag att välja mellan ett lågintensivt varierat träningspass eller långpromenad (är snorig och törs inte ta ut mig..) och då valde jag såklart passet eftersom det ger mer & i mitt tycker är roligare :-)

Har ju oftast hög motivation till träning även om vissa svackor kommer.. men vad gäller hemmaträning har jag desto sämre motivation, eller rättare sagt sämre karaktär i att se till att det blir gjort. MEN, när min kropp är redo att komma igång med träning mer regelbundet igen är det ett litet mål att bli bättre på detta med hemmaträning.. för det går ju så mkt snabbare att bara köra igenom ett pass hemma, man behöver inte ta sig iväg nånstans o kan t o m göra det trots att man är ensam med sonen (när han gått o lagt sig t ex). Perfekt för alla som har barn, eller er därute som tycker att ni inte har tid eller råd med träning... Frågan är om man har råd att inte ta hand om sin egen kropp.. payback time will come... och inte är man purung längre så varför vänta tills imorgon, börja NU NU NU :-)

Hur som helst, har tips på ett par sidor med alla möjliga träningspass som ni kan kika på om ni vill träna hemma, det finns verkligen nästan alla typer av pass här.. Tid till detta har vi alla och kostnaden är noll kronor så finns det nu nån ursäkt?! ;-)

www.realhollywoodtrainer.com
www.exerto.se
www.bodyrock.tv (Bli ej avskräckt av den lättklädda och extremt smala/tränade instruktören - välj de övningar som passar dig helt enkelt!)


Kommentarer

  • Johanna säger:

    Haha fan vad guld, jag satt med sarah i förrgår och bara hävde ur mig "hur kan man träna hemma? har du några tips?" sen träffades vi igår kväll och hon berättade att du skrev om just det vi pratade om samma dag, DESTINY! haha, ska checka länkarna direkt! THANKS :D

    2012-04-21 | 18:11:13
    Bloggadress: http://johannasboudoir.blogspot.com
  • Anna i Aussieland säger:

    Härligt! :-)

    För min del är det mest vetskapen att mina lägenhetspoolers kan dyka in när som helst som gör att jag inte är helt bekväm i att träna hemma... men det är ju en sån där mental barriär du vet ;-)

    Än så länge klarar jag med gymmet, men jag ska ta notis om dina sid-tips och spara for a rainy day som man säger :-)

    2012-04-22 | 02:00:10
    Bloggadress: http://uppochnerlandet.wordpress.com

Kommentera inlägget här: