duktigaflickan

nu börjas det...

Kategori: Tankar

ja nu börjas det... idag vid fikat sträcker en kollega, oinbjuden, ut sin hand och känner på min mage. Visserligen en person jag tycker om men det spelar ingen roll... det är MIN mage, MIN kropp... ge fan i den innan du frågat om jag vill att du tar på den!!! När man är gravid är det som att man blir nåt slags allmänt gods.. när annars skulle man känna på någons mage liksom? och vad säger att alla som är gravida tycker det är trevligt. Nä fy.. minns det från förra gången också, irriterade mig grymt när folk gjorde så. spelar ingen roll vem det är, det är bara själva grejen.. fråga först så kan jag göra mitt val hur jag känner just idag!
 
och en grej till, sluta förutsätta att alla tycker att det är så hiiiiimla myyyyysigt att magen växer.. jojo jättekul att veta att man kommer gå upp x antal kilo som man efter förlossning kommer få kämpa med så in i bängen. det spelar ingen roll att syftet är att få en bebis och att denna nya älskling gör att magen växer, jag tycker ändå inte om att bli tjock och osmidig! Nä fy fick jag välja skulle jag skippa hela graviditeten denna gång och gärna förlossningen också.. det är liksom inte så spännande, been there done that.. ge mig min bebbe o lyckan som kommer med den på studs så vore jag nöjd.
 
o så kan jag ta ett glas vin på det tack!
 
förra gången.. lite mera spännande då bara!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: