duktigaflickan

TRÄNA!

Kategori: min vardag

"ja ja ja ja, ni kan, ni är grymma... sååå starka!"
"F*n vad bra ni är, så bra jobbat"
"Härligt kämpat "
"Fasen va snyggt, riktigt bra"
"Andas nu o så ger vi järnet, kom igen, ni fixar det.. du är så mycket starkare än du tror"
osv osv...
 
Detta är några av orden jag startade min helg med genom att gå på ett härligt spinning-pass imorse. Innan jag åkte dit var min energinivå på noll och när jag åkte därifrån var den uppe i topp,, kan knappast tänka mig ett bättre sätt att inleda helgen! Tänkte då på de som inte tränar o får uppleva detta... inte bara gå miste om den tillfredsställande o stärkande känslan av att ha kämpat sig igenom nåt j**ligt jobbigt o klarat av det (o dessutom blivit starkare av det) utan också de stärkande ord man får på vägen. Med en bra instruktör får man ju höra ovanstående otaliga ggr under en timmes pass o det är ju grymt bra för den mentala styrkan att höra att man är bra! Alla behöver vi bekräftelse o positiv feedback o detta är ju ett fantastiskt o enkelt sätt att få det på! det är ju inte för inte forskningen visat motionens grymma effekt mot ex. depression.. endorfinerna kickar såklart in, men till detta borde även detta peppande man får spela roll-- så alla ni därute som behöver en boost, gå o TRÄNA o gärna på pass! Kan fan inte säga det nog många ggr!!!! 
 

Kommentarer

  • Anna i Aussieland säger:

    Haller med! langtar tills jag kan borja trana igen! :)

    2012-09-02 | 02:25:20
    Bloggadress: http://uppochnerlandet.wordpress.com
  • Sofia säger:

    Jag håller med. Världens bästa känsla. Man vill typ slå sånna som säger att dom inte känner så när dom tränar. haha. Dom går miste om nåt.

    2012-09-05 | 21:32:24
    Bloggadress: http://borninmay.blogg.se

Kommentera inlägget här: