duktigaflickan

obefogad ångest med luther på axeln

Kategori: Tankar

så fucking j**la trött på dendär luther som sitter på axeln o spyr ut ångest över en trots att man ÄR sjuk... sjuk på riktigt. Trots att de på jobbet igår sa åt mig att gå hem så mår jag skit över att jag sitter härhemma idag.
 
Känner mig väl ändå lite bättre idag?! Borde väl ändå fixa att gå iväg idag?
Vad tänker chefen EGENTLIGEN nu? De tycker nog att jag är jättesvag.. Jag borde inte vara hemma..
 
USCH vad jag bara vill slänga ut dehär tankarna och vill aldrig de ska finnas där. Varför ska jag känna mig som en "smitare" när jag inte är det, jag är ju SJUK!! Idag ska jag fasen bara ägna mig åt att vila och försöka ha gott samvete med det, inte kolla jobbmejlen hundra ggr eller ta jobbsamtal på telefonen fast jag är hemma.
 
Varför är det såhär, ligger det i vår kultur eller är det bara jag?! Får en viss känsla att det ändå hänger ihop med det högpresterande samhälle vi lever i... urk.
 
lite mer såhär skulle man va ibland!!
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Jag är lite likadan som du, jag måste ha feber för att kunna tänka sig att stanna hemma. Fast innerst inne är det alla de pengarna som man förlorar på att vara hemma som gör att jag tar en alvedon. Biter ihop. Tänker att jag är bättre än vad jag är...
    Så ibland är det ganska skönt när barnen är lite halvkrassliga och man själv känner sig lite ynklig, då kan man vab;a istället och ta hand om både barnen och sig själv samtidigt ;)

    2012-10-27 | 15:00:29
    Bloggadress: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se
  • Linda säger:

    MEN vilken tur att du gick till doktorn ändå! Har aldrig haft det där och vill då rakt inte ha det heller, tacka vet jag en vanlig förkylning ;)
    Krya på dig!!

    2012-10-28 | 16:23:54
    Bloggadress: http://www.himmelsblaaogon.blogg.se

Kommentera inlägget här: