duktigaflickan

morgonstund med tid för reflektion

Kategori: Tankar

Igår jobbade jag lång dag och det innebär att jag ska försöka korta ner några timmar idag... börjar det med att stanna hemma lite längre nu på morgonen och det är ju såååå skönt. gud vad jag älskar "sega" morgnar, att kunna njuta ordentligt av sin frukost, verkligen känna morgonkaffe-smaken, lulla runt lite i mjukisbrallan innan det är dags att svida om till jobb-outfit. Mycket bra start på dagen måste jag säga..
 
Idag är jag dock fruuuktansvärt trött vilket förtar lite av njutningen. denna och förra arbetsveckan har inte varit snäll mot mig, det är verkligen svårt att avgränsa och hålla sig till mina 75%.. och det känns verkligen. nästa vecka ser tyvärr inte lättare ut heller eftersom en hel mäss-dag, en hel handledningsdag och en hel utbildningsdag väntar... hur fasen ska man då få till att jobba 6 t om dan samt ändå hinna med alla sina arbetsduppgifter.. hrm...
 
blir frustrerad för vet att det endast är jag som kan påverka o förändra detta men det är så svårt o jobbigt att avgränsa o säga nej... åtmisntone i jobbet.. men blir ju lite trist om man bara kör på där o sen avgränsar o säger nej i sitt privatliv hela tiden.. det är ju inte så jag vill att livet ska va!
 
Jaja.. har i alla fall tre höst/vinterplaner nu för att liva upp tillvaron och ge möjlighet till lite
återhämtning och roligt privatliv :-) Det är:
 
 
Boka in helger med luft, dvs "obokade" helger med utrymme att göra precis det vi vill :-)
 
 
"Mini-semester" till Budapest i november , tillsammans med en go vän!
 
 
Kap Verde i januari med la familia, yes vi har bestämt oss o semesteransökan är inlämnad, så skönt.
 
Gud vad jag längtar efter alla dessa tre ting!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: