duktigaflickan

Dagens tips, ta en mango!

Kategori: Tankar

Förr älskade jag frukt men av någon anledning hamnade jag för en tid sedan i en frukt-svacka.. men nu försöker jag ta mig ur den och har bl a börjat försöka upptäcka nya och återupptäcka gamla favoriter. Till frukost imorse slank det ner några bitar av en av mina absoluta favoritfrukter och den är ju inte bara god utan innehåller massa nyttigheter... så dagens tips - TA EN MANGO!



Mangon

är rik på flera grupper av antioxidanter, betakaroten, C-vitamin och kalium. Särskilt är mangon rik på karoten som omvandlas till A-vitamin i kroppen. A-vitamin är bra för synen, skelettet, huden, slemhinnorna och immunförsvaret. Betakaroten är utöver sin goda verkan för kroppen också mycket bra för huden, och gör dessutom att vi får en bättre solbränna såhär på sommaren :-)

Kommentarer

  • Anna i Aussieland säger:

    I LOVE MANGO!!

    Konstigt, jag har precis insett att jag har en fruktsvacka jag med! Tack för tipset och motivationen; nu ska det bli frukt (istället för choklad) som inhandlas som snacks nästa gång :-)

    2012-05-30 | 07:57:17
    Bloggadress: http://uppochnerlandet.wordpress.com

Kommentera inlägget här: