duktigaflickan

Sjukdomsstatus & hårspray!

Kategori: Tips

Vilken helg... pust... men återigen, tur man är två. Sedan jag fick barn har jag så många ggr tänkt på alla ensamstående föräldrar som fixar vardagen med ett, två eller kanske tre barn - huva!
För det första, ekonomin, för det andra, tiden eller snarare den OBEFINTLIGA tiden för sig själv, och för det tredje alla dessa vardagsgrejer som ibland kan va riktigt tufft med barn... t ex sjukdomar, mathandling, pott-träning, komma ihåg alla grejer som ska med ungarna hit och dit osv osv. Som tur är är också alla underbara grejer med barn lika underbara för dessa ensamstående föräldrar, hur skulle de annars orka.
I alla fall, jag är SÅ impad och ensamstående föräldrar är hjältar i mina ögon. Så mycket CRED till er!

Så, vår sjukdomsstatus. Jo jag blev ju lite rumlig i magen jag med, men det gick över ganska snabbt så idag tänkte jag mig iväg min korta stund till jobbet. Lillkillen ska ju vara smittfri så tänkte att han nog fixar dagis idag men för ca en timme sen när jag tog upp honom var han totalt orkeslös, satte honom i soffan och han lade sig ner, gav honom vatten och han blundade och drack. Satte på favoritprogrammet och han tittade med halvöppna ögon... kollade febern (vilket han inte hade någon) och han somnade nästan under den... sen gav jag upp. Stackars liten. Nu ligger han i sängen och sover. Stora älskling är på jobbet med dunderförkylning trots att han inte borde.. men kan bara inte vara borta idag... och jag är trött förkyld och svag. Så, ja hur vår helg har varit det kan man ju nästan lista ut... Blickar framåt och hoppas på snabb bättring nu! Längtar så efter att få känna mig stark.

Såhär på morgonkvisten ska jag passa på att ge ett litet hårspraystips om det är någon som är spray-missbrukare som jag.. Har länge sökt efter en budget-hårspray som funkar bra istället för min vanliga hårspray REF Hold Hairspray. Dels för att det är irriterande att den endast går att köpa hos några frisörer här i stan (alternativt på nätet men vem planerar så långt i förväg..) vilket gör att när sprayen är slut gäller det att man har tid & lust att ta sig dit, samt att frisören har öppet... Plus att jag inte tycker om att lägga ner en massa pengar på något som hårspray, så har som sagt testat en del men inte blivit nöjd.. förrän nu, ÄNTLIGEN! Har hittat Syoss, som finns på H&M, Willys, ICA m.m. Använder själv den rosa varianten, funkar kanon på mitt hår och kostar mindre än hälften så mycket som REF. Mycket bra. Så dagens tips om du använder mycket spray, testa syoss :-)

 

 

Kommentarer

  • Amanda säger:

    Jasg ska precis prova mig på Björn Axéns produkter, Urban, får se hur de funkar. Tycker faktiskt det är svårt att hittsa bra grejejr, köpte en i förbifarten på konsum som jag lika gärna kan slängs, en sprsy alltså, en luktar så man nästan kvävs och gör noll effekt för styling... Tyvärr. Men nu har jag lite nya produkter.



    Hoppas du slipper åka på någon rejäl influensa eller så.. Vi har klarat oss tipp topp från allt vad sjukdom heter under hela höst, vinter och nu tidig vår... Så jag håller tummarna, men sen är jag sådär isolerande av mig i sjukdomstider, jag föredrar friska barn än att vi hänger på öppna fsk och drar på oss magsjuka och influensa. Vi är ute och leker själva istället, men jag känner att det är inte värt att bli sjuk, och det är så tufft att ha småbarn och vara sjuk så nej tack. Krya på er och lillkillen!!



    Kram

    2012-03-12 | 09:03:55
    Bloggadress: http://lifestyleblogs.se/hilleviamanda
  • Sarah säger:

    krya på er! och vila ordentligt nu ! <3

    2012-03-12 | 16:06:39
    Bloggadress: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här: