duktigaflickan

MAT!

Kategori: Tips

Jag älskar att laga mat. Att bjuda på en riktigt god middag med tillhörande passande vin o kanske någon god fördrink är verkligen njutning för mig... likaså att bli bjuden på en. Att prova nya recept och smakkombinationer är alltid lika spännande. Oftast är det min sambo som blir försökskanin och turligt nog är han en mycket tacksam sådan som i princip gillar allt jag gör! När vi har gäster lägger han alltid upp förväntningarna jättehögt o pratar om hur gott jag gör just dendär rätten eller att jag är "drottning av desserter" :-b roligt, men ibland lite pressande också.. man vill ju lyckas ännu mer liksom!!! Men oftast är jag också nöjd med min matlagning så mest är det bara roligt och jag är glad att han berömmer mig!

Det är inte alltid lika roligt att laga vardagsmat som festmat, men det beror oftast på hur mycket tid man har eller om man har något roligt recept och ingredienser hemma... finns det så kan det vara precis lika kul det, att få till en god rätt på snabb tid en torsdag är heller inga fel... precis som idag. Sitter just nu o väntar på att maten i ugnen ska bli klar... det är ett av mina favoritrecept som vi äter kanske varannan vecka eller nåt! Blev bjuden på det första gången hos ett par av våra vänner och fastnade för det direkt, att det sedan var hur lätt- och snabblagat som helst var ju ingen nackdel precis.

Så ikväll äter vi "GI-inspirerad" lasagne, ska länka till receptet nedan... till det gör jag alltid en stor god sallad, och jag brukar även byta ut paprika-KESOn i receptet till 250 g FETA-OLIV-KESO och 250 g vanlig KESO, det blir godare tycker jag. Behöver ni förslag på ny vardagsmat, testa detta recept, passar superbra i matlådan också om man brukar ha det. Nu till ugnen....

GI-lasagne

Recceptet hittar ni här:
http://www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=23121

Kommentarer

  • Carro säger:

    Ja,visst är den sååå god!och lätt o göra:)

    Kul o följa din blogg Johanna!Hoppas T är bättre och att ni klarar er!kram Caroline

    2012-03-09 | 22:20:46
  • duktigaflickan säger:

    japp den är helt suverän, tackar för receptet, hade det inte varit för er hade den aldrig dykt upp på vårt bord :) Ska förresten testa att göra röran o använda i paj på lördag, borde bli gott det med :) hoppas ni mår bra... här är det fortf sjukstuga, blä! KRAM

    2012-03-12 | 08:56:19

Kommentera inlägget här: