duktigaflickan

Hopp om sol & värme!

Kategori: min vardag

Denhär godbiten fick jag i paket igår...



Och dethär valde sonen till födelsedagsfrukost igår...



Roligt att han valde samma bakelse som var min favorit när jag var liten. Smakade igår också och jo, den smakade rätt OK än, även om bakelser numer inte är något jag direkt favoriserar...

Ja igår var vår delade födelsedag.. för 3 år sedan låg jag där o kämpade, kastade några tankar till den dagen igår men vill helst förtränga tiden fram tills kl 14 då den lille äntligen tittade ut. fy fasen vilken kamp, hoppas verkligen att nästa gång blir lättare - om det blir nån nästa gång.. och hoppas för allt i världen att det barnet då har vett nog att vända sig åt rätt håll o komma ut med huvudet före istället för att vara så envis som min lille T var, undrar vart han fått den egenskapen ifrån :-b

Fick en jättefin present av sambon igår, ett "pengaträd".. i det växte pengar att använda till ytterligare en Yasuragi-vistelse eftersom jag inte fick nog när vi var där sist! Så 9 april bär det av igen, denna gång tillsammans med älskade syster som aldrig varit där, ska bli underbart. I växten låg också en påse frön till en blomma som var tänkt att vi alla tillsammans i familjen ska plantera ihop och se växa.. det var väldigt gulligt tyckte jag :-) Överlag var det en fin och bra dag vi hade tillsammans med de närmaste i familjen. Idag är jag dock helt slut efter firandet... Så idag har jag funderat över sommar och ledighet...
Vi har bland annat bestämt oss för att stanna hemma under våra gemensamma veckor, ta det som det kommer o inte ha nåt inbokat. Hoppas på fint väder så vi kan vara vid Vättern & njuta.. Blir väl, som förra året en del endagsutflyktermen annars så skönt att ha tid för varandra hemma, bara vara o njuta av det bästa runt Vättern samt i vår hemstad... grilla, sola, bada, umgås utan några krav... härligt! 

Har också bestämt mig för att förära Mallorca med ett besök i maj.. jag behöver sol, värme och vila och Santa Ponsa på Mallorca får nog bli min plats för detta denna gång. Hittade prisvärt flyg+boende.. kan tipsa om att Ryan Air flyger dit till en väldigt nätt summa. Deras flyg är visserligen inga höjdare men det tar bara drygt 3,5 timme att flyga dit så det är ju ingen långflygning direkt.. Måste kolla upp lite med jobb, semestrar och lite annat men fixar allt sig så bokar jag imorgon.

HOPPAS!





Kommentarer

  • S säger:

    Men gulle per vad rart!! :-) mysigt med växten! Kom ihåg & vattna nu bara ;-) vill oxå med till mallis! Next time!! :-) kram!

    2012-03-20 | 07:37:13
    Bloggadress: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här: