duktigaflickan

Ett sorgens bud

Kategori: Tankar

Det händer inte ofta men ibland så får vi "dödsbud" på mitt jobb. Dvs att någon av de klienter vi jobbar med har passerat av olika anledningar, när det händer - vilket ska understrykas är väldigt sällan - så är det ofta pga f***ing j***la narkotika. F********N vad jag vill utrota allt som har med narkotika att göra.

Idag kom ett sorgens bud till mig, någon som jag arbetat nära nära hittades igår död i sitt hem. Mitt hjärta skriker. Varför, och varför nu. Jag hann aldrig säga farväl, hann aldrig se det gå bättre innan det gick såhär. Det smärtar och samtidigt försöker jag lägga locket på och vill inte bli för berörd. Det är ju mitt jobb det handlar om.
Men samtidigt är det en underbar individ, med mamma, pappa, syster och en fin liten gudson. En någonstans varm och fin person som hade hela livet framför sig men valde att strypa det pga en j***a injektion.

Jag hoppas du får vila i frid, jag hoppas att du hittar din inre ro, att du får kärlek och kan ge kärlek. Jag hoppas att du känner dig mer hemma där du är nu, att platsen för dig finns där, att du blir stark.

Jag hoppas jag får se dig en dag igen. Farväl från mitt hjärta till ditt.

Kommentarer

  • sarah säger:

    Förstår att det är tungt speciellt när man arbetar för att försöka få dem att komma tillbaka till livet och sen försvinner dem från livet. kan inte vara lätt. :( tänker på dig! <3 kram!

    2012-03-12 | 16:05:27
    Bloggadress: http://asterisco.blogg.se/
  • Ingela säger:

    Sorgset slut på ett liv, jädra droger som finns. Tänker på dig! Kram <3

    2012-03-12 | 21:34:04

Kommentera inlägget här: