duktigaflickan

Emotionellt uttömd

Kategori: min vardag

Har just "tröst-ätit" ca 12 chokladtryfflar... ja det är sant, trots att de är mäktiga så kan jag moffa i mig så många, och säkerligen fler. Idag gjorde jag det i hopp om att styra om hjärnan och dämpa dagens intryck något... tyvärr lyckades det inte.

Dagens intryck verkar orubbliga. Dagens intryck har gort mig totalt emotionellt uttömd. Jag har tagit farväl av någon jag aldrig fick se i sitt bästa skick, som jag aldrig fick säga hej & hejdå till en sista gång.

Men idag fick du ett värdigt avslut, en hel kyrka fylld med människor som tyckte om dig och endast dig som du var, som den du är. När jag stod vid kistan smärtades hela jag så mycket att jag skakade. Du var en så fin människa och jag önskar så att du hade klarat att gå vidare, att jag hade fått se det.

Idag berättade jag för dem som inte visste om allt du gjorde på din resa hos oss, om alla "rätt" du gjorde, att man kunde lita på dig och att du var unik. Du hittade livsglädje, du fick en glimt i ögat och du skrattade, mer och oftare. Du var vacker på ditt alldeles egna och speciella sätt. Stolt över dina egna framgångar.

Jag vet att sorgen och dagens intryck kommer dämpas, jag vet att detta på sätt och vis kommer innebära frid. Och du kommer alltid att finnas kvar i mitt hjärta.

Kommentarer

  • Ingela säger:

    Styrkekram <3

    2012-04-02 | 09:12:52

Kommentera inlägget här: