duktigaflickan

Första inlägget, ever!

Kategori: Tankar

Jahapp, då så. Duktiga flickan avslutade sitt facebook-konto men vänta vad hände nu, 2,5 månad senare så startades alltså en blogg upp! Ja, att vara helt utan att slänga ut i tomma intet hur man känner och tänker och vad man gör, det är väl nästintill en omöjlighet va ;) Men men, här behöver jag ju inte känna stressen att ha koll på allt & alla hela tiden utan kan helt enkelt bara ägna mig åt mig själv och mina tankar och funderingar. Verkar mycket bättre. Ska bara fundera ut vilken typ av blogg jag tänker bedriva egenligen, hur och vad ska jag skriva, för vem? och vill jag att nån ska läsa den eller vill jag ha den "för mig själv"? och om jag nu vill att nån ska läsa den - hur ska jag få folk att läsa. Mycket funderingar.. jag kanske inte är redo för en blogg egentligen ;)
Undrar hur andra tänker som startar en blogg. Om någon av en slump råkar läsa detta så kan ni ju alltid kommentera och berätta - varför startade du en blogg och vad har du den till/vem läser den eller vem vill du ska läsa den!? Intressant ändå!
Nästa inlägg ska jag nog berätta om anledningen till namnet till denna blogg i alla fall. duktiga flickan, lilla jag,,, ja, det kanske blir fler än ett inlägg förresten.
så, då har vi en liten cliffhanger också... hihi,..

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Jag startade min för längesen, då var det mest "detta har jag gjort idag" blogg, numera är det funderingr, träning, sånt som jag tycker och tänker om nyheter och det som händer i världen.

    Ganska "mina åsikter" blogg numera.



    Jag ville inte att hela världen skulle läsa min blogg, men nu har jag mellan ca 25-50 läsare (unika alltså olika personer) som läser vid nästan varje inlägg. Toppen var 85 stycken vid ett inlägg om en nyhet kring våldtäktsmannen i örebro.



    Hur har de hittat min blogg? Ingen aning, har kommenterat på andras bloggar ohc de har surfat in på min och kanske fastnat, sen börja jag lägga ut den på facebook vid vissa tillfällen.

    Men jag vet bara 10 vänner som läser, så resterande ?? ingen aning..

    Men det var en tjej på krogen (vet ej vem) som kom fram och sa att hon läst min blogg och undrat vad asterisco betydde, det var rätt coolt :D men det var för ett år sen när jag var med aktiv.



    Så jag tror, både innehåll och vem man vill ska läsa, ja det kan man både styra och inte styra. :) men man kan ju ha lösenord på bloggen. Men kul och skriva så andra kan läsa tycker jag och dela tankar och funderingar. Man kan ju vara anonym! :)



    Kram

    2012-02-17 | 16:39:45
    Bloggadress: http://asterisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här: