duktigaflickan

Miljöombyte

Kategori: Tankar

Tänk vad lite miljöombyte kan göra! Att dessutom miljöombyta till ett helt annat land, till storstad med annan kultur och pampig arkitektur.. ja det kan rekommenderas!
 
För drygt 2000 kr var fick jag och min vän flyg+fyra nätter på ett centralt men mycket lugnt hotell i härliga Budapest, ett resmål dit jag gärna återvänder.. gärna vid en annan årstid för att få uppleva staden i en annan skepnad.. Det är verkligen en stad att strosa runt och tittta i.. här finns så mycket bevarat, överallt dyker maffiga byggnader upp och man vet till slut inte ens vad allt är och vad som rymmer sig innanför alla dedär väggarna! Det är dessutom så enkelt att ta sig runt, billigt och smidigt med metro som går överallt, gångavstånd mellan många sevärdheter & stråk & med en bra karta väldigt lätt att hitta :-)
 
Ska lägga in lite bildbevis från dessa sköna dagar i mitt nästa inlägg, nu är det dags för bädden då denna kyla tar en del energi från mig.. kan knappt fatta att jag så sent som i torsdags faktiskt satt UTE!! och åt lunch... visserligen med varm jacka på, men ändå, utomhus! Känns inte riktigt tänkbart i dagens iskyla..
tur det blir mer, och varmare, miljöombyte om en månad ungefär :-) 
 
Szécsénybadet - från 1913, en av mina favoriter under resan:

Kommentarer


Kommentera inlägget här: