duktigaflickan

tids- o energibrist

Kategori: min vardag

ojojojoj vad tiden gick fort när vardagshjulet började rulla igen. Blev ju lite mycket där med jobbstart o dagiskrasch på samma gång. Är så tacksam ändå att vi nu fått komma igång på ett dagis som verkar helt ok och ligger hyfsat inom närområdet.. o lillplutt verkar rätt ok med förändringen trots allt.. hans bästis är ju också med så då funkar det :) Efter nästa vecka då inskolning är klar hoppas jag allt kan lugna ner sig på den fronten i alla fall..
 
Nästa vecka börjar jag också jobba 75 %.. ta-daam.. kommer snart vara uppe i 100 med andra ord och det är välla trevligt.. eller?! Ärligt talat är min arbetsmotivation just nu ganska låg. Vill hitta detdär stinget och "geisten", förstår inte vart jag tappat bort den nånstans... Energin verkar också gå på lågvarv just nu, är mest helt slut hela tiden tycker jag.. men det kanske är så när man kommer tillbaka efter 3 veckors härlig ledighet o avkoppling.. man borde ju vara laddad men kanske tar tid att komma igång bara. hoppas det. svårt att motivera andra när man är lågmotiverad själv :(
 
Tackar dock för det ljus o den värme vi fått denna vecka, har verkligen försökt ta till vara på sommardagarna då jag misstänker att det är de sista, har blivit öldrickning, glassätning o idag blir det förhoppningsvis bad o ikväll väntar grill o utgång med härliga tjejer, ska bli sååå nice o förhoppningsvis energigivande :-)
 
Sen är det bara att börja smida planer för aktiviteter oandra ljuspunkter som gör att man klarar höst o vinter.. om inte nån vill bjuda mig på en långresa vill säga för då räcker det med det ;-)
 
älskade älskade Formentor
 

Kommentarer

  • Anna Banana säger:

    Kompis!
    Grattis till att kunna gå upp till 75%, det är ju en mycket bra utveckling det även om det känns (Och det ska ju kännas att det ökar i belastning, konstigt vore det väl annars!).

    Jag tycker du gör det så oerhört bra ska du veta. Du bollar inte bara arbetsliv och "egentid" utan dessutom lyckas du vara mamma! Jag, som knappt kan hålla ordning på mig själv, är väldigt VÄLDIGT impad.

    Saknar dig och ser fram emot att snacka snart. Vi flyttar denna veck så det är lite kaos, men kanske vi kan boka skypedate nästa vecka??
    KRAAAAAAAAAM

    2012-08-20 | 01:27:38

Kommentera inlägget här: