duktigaflickan

I nöd & lust!

Kategori: min vardag

Igår var jag på bröllop, ett bröllop mellan två fantastiskt vackra människor såväl på in- som utsida. Det var ett stort bröllop med ca 100 gäster och en lång middag med många talare! Så många som ville uttrycka sin kärlek och lycka för detta par och alla hade så enormt många fina ord att säga om de två, så himla vackert. Dessa två individer, varav jag egentligen bara känner en än så länge, och egentligen inte superväl heller.. vad det nu innebär att känna någon "väl" förresten - Är det att känna till alla gamla barndomshistorier, namnet på hens föräldrar och tidigare bostäder, arbetsplatser etc, eller "räcker" det att känna till en persons egenskaper, känna till hens styrkor och svagheter och kunna prata förtroligt och på djupet, liksom på "riktigt" trots att man bara ses då och då? För om det är det senare så känner jag denna kvinna väl!
 
Hur som helst, bröllop väcker alltid mycket känslor... och igår då jag inte kände någon av gästerna förutom mitt sällskap så fick jag vara del av en värld som inte är min för en stund.. framför allt fick jag vara del av bruden & brudgummens familjer då majoriteten av gästerna bestod av släkt.. och dessa var fantastiska! så mycket godhet och så mycket älskvärt som de utstrålade, jag är tacksam att få ha upplevt detta och jag förstår nu var det som bruden & brudgummen utstrålar har sin grogrund. Det är en häftig upplevelse att se/höra så mycket kärlek och godhet runt omkring sig och det gör mig påmind om hur jag själv vill vara och leva mitt liv.
 
Några ord som vid flera tillfällen nämndes om denna kvinna är hur närvarande hon är, hur hon ser den hon pratar med och hur hon utstrålar att hon tar sig tid för den personen hon är tillsammans med för tillfället.. detta är ord jag verkligen kan instämma i och för mig är detta ett föredöme, något att sträva efter.. något som jag tycker vi alla borde sträva efter i vår stressade tillvaro där vi alltid är på väg till nästa plats o upplevelse...Nästa gång jag träffar henne måste jag fråga hur hon gör egentligen!! Är det liksom "medfött" detdär eller tänker hon på det aktivt! Jag blev i alla fall påmind om att träna på det aktivt & det hoppas jag fler omkring mig kommer göra :-)
 
Kan ju avsluta med att jag som vanligt efter bröllop blir väldigt sugen på att gifta mig själv,
så härligt att hylla och fira kärleken!
 
 
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: