duktigaflickan

dethär facebookinlägget till hm om angry birds...

Kategori: Tankar

Har ni läst facebook-inlägget där en tjej efterfrågar fler könsneutrala kläder i HM:s katalog. Jag har läst det och även en del av de efterföljande kommentarerna.. som är MÅNGA. Undrar just om hon hade trott att det skulle bli en sådan debatt av hennes fråga.. Sorgligt är det i alla fall att läsa en del av kommentarerna, så många som (enligt MIG) inte ser problemet ur ett samhällsperspektiv utan endast kommer med indvidualistiska lösningar som inte löser mer än problemet just för den individen... 
 
men det är väl iofs inte så konstigt med tanke på att vi lever i ett sjukt individualistiskt & elitistiskt samhälle. För att överleva i det och stå emot de normer som läggs på oss krävs enorm styrka, mer än vad som borde krävas av oss.. och det gör mig uppriktigt ledsen när jag läser/hör att flera unga tjejer runt omkring mig, som jag i många andra sammanhang tycker är kloka, verkligen inte ser detta & motarbetar en gynnsam utveckling för både kvinnors & mäns del. Det handlar inte om att inte kunna köpa vilken tröja man vill till sina barn, för det är klart att alla förstår att man kan göra det ändå.. det handlar heller inte om att pojkar ska gå i klänning osv... det handlar om att vi ska kunna bli mer fria, vara de vi är oavsett kön och göra våra val mer fritt utan att de ska styras så förbannat av media, skola, klädföretag osv. Vad är ni rädda för ni som inte fattar det!?!
 
Avslutar med en bra Betner på temat, funkade inte att bädda in.. så ni får klicka på länken helt enkelt :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: